WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Podkategorie

  • Śniadanie

    przepisy na śniadanie wegetariańskie

    Najważniejszy posiłek dziecka w ciągu dnia to śniadanie, ponieważ dostarcza mu aż 25% energii. Pożywne śniadanie jest potrzebne mózgowi, który po nocy potrzebuje glukozy mającej wpływ na stężenie acetylocholiny – neuroprzekaźnika, który umożliwia przepływ informacji między komórkami nerwowymi. To sprawia, że dziecko może sprawnie myśleć i kojarzyć. Na talerzu powinny się znaleźć produkty z kilku grup: węglowodany, np. musli, płatki owsiane, pieczywo razowe, graham. Natomiast źródłem białka i wapnia jest mleko, jogurt, kefir, ser. Oprócz tego śniadanie powinno zawierać również tłuszcze, składniki mineralne, witaminy. Tu znajdziesz łatwe i pożywne przepisy wegetariańskie na początek dnia.

     

  • Obiad

    Obiad jest głównym posiłkiem w ciągu dnia. Dostarcza około 35% energii. Dla wegedzieciaka planujemy obiad z 2 dań, na przykład zupy i drugiego dania. Dobrze jest również dać dziecku deser, choćby w formie kompotu, kisielu czy galaretki. Na pierwsze danie – zupa. Natomiast na drugie danie powinna być potrawa złożona z produktu bogatego w białko np. jaja, ser, następnie węglowodanowy: ziemniaki, makaron, kasze, kluski oraz warzywa. Pamiętajmy żeby Twoje wegedziecko otrzymało część warzyw ugotowanych, np. w postaci jarzynki lub zupy jarzynowej, a część w postaci surówki.

    W Twojej kuchni zagoszczą ciekawe smaki i zapachy a Twoje obiady wegetariańskie zachwycą nie jedno podniebienie.

     

  • Deser

    Desery wegetariańskie dla dzieci, stanowią ważną pozycje w dziennym jadłospisie. Dostarczają organizmowi 10% potrzebnej energii. Warto jednak pamiętać, że decydując się na podanie słodkości trzeba ją dostosować pod względem konsystencji i składu do wieku dziecka. Zawsze jednak deser lub przekąska powinny być wartościowe i dostarczyć dziecku cennych składników odżywczych: witamin oraz makro i mikroelementów (np. żelaza i wapnia). Dlatego też dla niemowląt w czwarym miesiącu życia i pięciomiesięcznych powinniśmy dawać głównie deserki owocowe i owocowo-warzywne albo gęste, sycące niemowlęce soki przecierowe. Te przepisy są łatwe w przygotowaniu a przy tym pyszne i kolorowe.

     

     

  • Kolacja

     

    To ostatni posiłek w ciągu dnia który dostarcza 20% energii. Aby nasz wegedzieciak zasnął bez problemu i spał dobrze, kolacja wegetariańska powinna być lekkostrawna i podana mniej więcej godzinę przed snem. Wśród licznych propozycji na kolację można wymienić: mleko, pożywną kaszkę czy kanapkę. Lekkie i zdrowe dania na zakończenie pełnego energii dnia.

     

  • Napoje

    NapojePediatrzy są zgodni, dziecko musi pić. Bez wątpienia najlepszym napojem jest woda, która stanowi ¾ zawartości organizmu dziecka. Warto jednak pamiętać, że dzieci karmione wyłącznie mlekiem matki do szóstego miesiąca życia nie potrzebują dopajania, rozszerzenie pitnej diety może nastąpić po pierwszym półroczu życia dzieciaka.

    Od tego momentu można zacząć podawać napoje, na przykład przygotowane w domowym zaciszu kompoty, herbatki, napoje czy soki na które znajdziesz tutaj łatwe przepisy. Dzięki temu mamy pewność, że to co pije nasze dziecko jest zdrowe i pozbawione szkodliwych składników a w Twojej kuchni nigdy nie  zabraknie czegoś do picia. Może gasić pragnienie, lub może to być rozgrzewający napój na zimne dni.

     

     




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?