WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Odporność – jak ją wzmocnić?

Jesień i zima to pory roku, gdy nasz organizm jest bardziej niż zwykle podatny na spadek odporności, brak witalności i słabe samopoczucie. Zimno i duża wilgoć powietrza wychładza nasz organizm, potrzebujemy więcej ciepła, żeby go ogrzać.

To, czy zdołamy obronić się przed infekcją, zależy w dużym stopniu od odpowiedniej diety.
Ważne jest zwiększenie ilości gotowanych posiłków w ciągu dnia, co pomoże zachować energię i ciepło w organizmie. Najlepiej zjadać 4-5 posiłków dziennie – co 3-4 godziny.

W tym czasie zdecydowanie warto postawić na ciepłe śniadanie, które zapewni nam ciepło na pierwszą część dnia. Może to być na przykład gotowana owsianka z bakaliami czy kasza jaglana z jabłkiem i cynamonem. Tradycyjne kanapki z wędliną lub serem nie tylko nie rozgrzeją organizmu, ale dodatkowo powodują zwiększenie wydzielania śluzu, np. w postaci kataru.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 20:55

Odsłony: 6358

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Parę słów o alergii

Alergię, czyli nadwrażliwość definiuje się jako nieprawidłową nadmiernie nasiloną lub zaburzoną reakcję systemu immunologicznego na różne substancje obce określane jako alergeny, w wyniku czego dochodzi do uszkodzenia własnych tkanek.

Rozróżniamy cztery typy alergii. Najbardziej powszechną jest alergia typu I, która charakteryzuje się natychmiastową reakcją organizmu na produkt uczulający.
Do objawów zaliczamy: zaczerwienie skóry, bąble, pokrzywka, świąd skóry, kichanie, wymioty, biegunka, zaburzenie krążenia, wstrząs anafilaktyczny.

Nadwrażliwość typu II
cytoksyczna. Przykładem tego typu alergii jest anemia hemolityczna noworodków, reakcja poprzetoczeniowa, zapalenie tarczycy Hashimoto.

Alergia typu III
wywoływana jest przez reakcje odpornościowe organizmu. Reakcje obronne są opóźnione i pojawiają się od 8 do 72 godzin po kontakcie z substancją obcą.

Nadwrażliwość typu IV
jest przykładem alergii kontaktowa, nadwrażliwość ziarniniakowa.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:19

Odsłony: 7522

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Przyprawy na dziecięcym talerzu

porady dietetyka dziecięcegoCzęsto obserwując dania naszej rodzimej kuchni czy to będąc z wizytą u rodziny czy wśród znajomych , obserwuję jak uboga bywa to kuchnia jeśli chodzi o przyprawy. Przyjęło się od lat, że dominującymi przyprawami na naszych stołach są sól i pieprz lub – o zgrozo! – brązowy płyn pełen chemii a zwany wdzięcznie maggi. I ten stan dotyczy nie tylko nas dorosłych, ale często przedkłada się również na nasze dzieci.

Niestety jesteśmy zdominowani przez dwa skrajne smaki – słodki (za sprawą cukru) i słony (za sprawą soli właśnie). Dosalamy i dosładzamy obficie zapominając o konsekwencjach zdrowotnych. Jednak to co nam, dorosłym nie od razu szkodzi, może bardzo szybko zaszkodzić naszym pociechom, szczególnie tym najmłodszym.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:08

Odsłony: 6446

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Pokrzywa - niedoceniana roślina

porady dietetykaPokrzywa to jedna z najbardziej cenionych i wartościowych roślin. Znana była już w starożytności. Badaczom znanych jest ponad 40 gatunków pokrzyw jednak zarówno w Polsce jak i całej Europie najbardziej powszechnym gatunkiem jest pokrzywa zwyczajna.

Pokrzywa osiąga wielkość nawet do 2 metrów. Okres kwitnienia to połowa czerwca do końca września. Największą wartość leczniczą mają rośliny zrywane w maju. Wtedy w jej liściach znajduje się dwa razy większa ilość kwasu askorbinowego niż na przykład w owocach czarnej porzeczki. Liście pokrzywy zawierają wiele cenny składników a wśród nich: wapń, fosfor, magnez, mangan, żelazo, potas i krzem. flawonoidy, garbniki, karotenoidy, chlorofile, acetylocholinę, serotoninę, histaminę, fitosterole, śluzy, kwasy, krzemowy, octowy, glikolowy, witaminy A, B2, C, E i K.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:06

Odsłony: 6810

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Racjonalne żywienie dzieci

Dziecko

Podstawą zdrowia jest ruch i zabawy na świeżym powietrzu – usprawnia metabolizm, wzmacnia odporność, poprawia apetyt.
Produkty zbożowe pełnoziarniste

 

Warzywato podstawowe źródło witamin, składników mineralnych i błonnika, niezbędne w regulacji procesów fizjologicznych, podawać należy warzywa wyłącznie rodzime z pewnego źródła, najlepiej ekologiczne.

Owoce najlepiej rodzime pochodzenia ekologicznego, są doskonałą przekąską na drugie śniadanie czy podwieczorek lub w oczekiwaniu na posiłek.

Nasiona roślin strączkowych oraz niektóre kasze i zielone warzywa są dobrym źródłem białka i wapnia.

Poprawiono: czwartek, 30, styczeń 2014 12:57

Odsłony: 7804

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?